دانش‌بنیان| تامین نیاز صنعت کشور به روان‌کارها

دانش‌بنیان| تامین نیاز صنعت کشور به روان‌کارها


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 91518
یک شرکت دانش‌بنیان توانسته است روان‌کارهای صنعتی خاص متناسب با صنایع سیم و کابل کشور را تولید و تجاری‌سازی کند.

سعید سلیمانی مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان فنی مهندسی کیمیا فرآیند نقش جهان با بیان اینکه هدف این مجموعه ارتقای دانش صنعت روانکاری کشور است؛ به معرفی فعالیت‌های این مجموعه در زمینه دستیابی به دانش فنی و تولید روانکارهای صنعتی خاص پرداخت و گفت: این شرکت؛ تولیدکننده تخصصی روانکارهای فرآیند کشش مورد استفاده در صنعت تولید سیم و کابل با کیفیت بسیار بالا و قابل مقایسه با محصولات اروپایی است.

این فعال فناور در خصوص محصولات تولید شده در این شرکت گفت: روغن ماشین، روغن کشش سیم و مفتول آلومنیوم، روغن انتقال حرارت HT، روغن توربین T، روغن حل شونده تراش، روغن هیدرولیک H، روغن هیدرولیک با شاخص گرانروی بالا HV، روغن هیدرولیک بدون روی Hz، روغن دنده صنعتی G، روغن گردشی CI، روغن کمپرسور (هوا) CO از جمله محصولات ارائه شده هستند.

وی ادامه داد: روانکار ژله‌ای که در صنعت فلزکاری و فولاد کاربرد دارد، محصول دانش‌بنیان این شرکت است و تولید آن به عنوان یک حل شونده منجر به حل چالش‌های مصرف‌کننده برای این کارکرد شده است.

سلیمانی با اشاره به اینکه این محصول نمونه داخلی ندارد، بیان کرد: از آنجایی که تنوع حل‌شونده‌ها بالا است مصرف و تولید متنوعی هم دارند ولی محصول دانش‌بنیان این شرکت بسیار خاص است و قیمت بسیار پایین نسبت به نمونه‌های خارجی با همان کیفیت و خدمات پس از فروش مناسب؛ آن را از نمونه‌های خارجی متمایز می‌کند.

همچنین سلیمانی از اشتغالزایی برای 25 نفر بطور مستقیم خبر داد و گفت: با توجه به حلقه‌های ایجاد شده توسط این مجموعه، این عدد برای اشتغال غیر مستقیم بسیار بالاتر است.

مدیرعامل شرکت فنی مهندسی کیمیا فرآیند نقش جهان با تاکید بر اینکه حمایت‌های معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری منجر به رشد شرکت‌های دانش‌بنیان می‌شود، بیان کرد: حدودا 10 سال است که در این حوزه فعالیت می‌کنیم و جزء اولین شرکت‌هایی هستیم که محصول دانش‌بنیان تولید کردیم و دانش فنی محصولاتمان تکمیل شده است.

این فعال حوزه فناوری ادامه داد: نقش معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، در موضوع سرمایه درگردش و همچنین گسترش بازار خارجی و صادرات بسیار پررنگ است.

معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری

#11

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
ایران به جمع 4 کشور تولیدکننده روغن‌های هوایی پیوست و در این زمینه خودکفا شد
ایران به جمع 4 کشور تولیدکننده روغن‌های هوایی پیوست و در این زمینه خودکفا شد
99/10/23 - 11:17
نیاز اصلی صنعت دارو با تولید مواد اولیه دانش‌بنیان تامین شد
نیاز اصلی صنعت دارو با تولید مواد اولیه دانش‌بنیان تامین شد
97/12/06 - 15:03
ایجاد شبکه شرکت‌های دانش‌بنیان در صنعت ضروری است
ایجاد شبکه شرکت‌های دانش‌بنیان در صنعت ضروری است
96/01/15 - 10:46
بیشتر بخوانیم